یک روش بسیار خوب برای غلبه بر احساسات منفی و شاد شدن
ساعت ٧:۳٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٥/۳ 


اگر این روشی رو که می خوام توضیح بدم رو حداقل در مدت 45 دقیقه انجام بدی.مطمئن باش که احساس خوبی پیدا می کنی و اگر این کار  برای تو به صورت عادت در بیاد کم کم به جایی میرسی که احساس منفی نمیتونه در وجود تو راه پیدا کنه.در ابتدا تاکید میکنم باید کارهایی که میگم رو مو به مو انجام بدی. اول باید یک دفتر تهیه کنی و بعد یک خودکار.هر وقت دیدی حالت خوب نیست و احساس غمگینی و نا امیدی می کنی. میای سراغ این دفتر. ( این روش به صورت سوال و جوابی انجام میشه ) . خب سوال میکنی چرا حالت خوب نیست. ( حتما اونی که سوال میکنه باید مثل غریبه ها حرف بزنه . به تو بگه تو . واز الفاظ مخاطب در مقابل تو استفاده کنه.) . در جواب از الفاظ متکلم وحده یعنی من و اینها استفاده کن.تو در هر قسمت جواب سوال های اونو میدی تا.... باید خیلی جزیی به جزیی جلو بری که هیچ چیزی فراموش نشه. بهتره یه مثال بزنم تا ذهنت روشن بشه.

سوال : چرا حالت خوب نیست؟

جواب : چون احساس گناه می کنم.

سوال: چرا؟

جواب :چون آدم بدی هستم

سوال :چرا؟

چواب : چون قلب دوستم رو رنجوندم.

سوال: چرا اینجور فکر میکنی؟

جواب: چون به اون گفتم خیلی آدم مغروری هست و اون چیزی در جواب من نگفت و در درونش ناراحت شد.

سوال:چرا از این حرف که به اون زدی ناراحت هستی؟

جواب: چون دوستم از حرف من ناراحت شده و دیگه منو نمیبخشه.

سوال:آیا ناراحت بودن تو باعث میشه دوستت تو رو ببخشه؟

جواب : نه

سوال: پس قبول داری که اشتباه فکر میکنی؟

جواب:آره

سوال:پس به نظرت چه جوری تو رو میبخشه؟

جواب:این که ازش معذرت بخوام

سوال : پس این کار رو بکن.

جواب : باشه.

ممکنه به این کار ها بخندی یا بگی مسخره هست.  ولی اگر همه ناراحتی ها و احساسات منفی خودتو اینجور به صورت خیلی خیلی جزیی تجزیه و تحلیل بکنی ( تاکید میکنم باید این روش مکتوب انجام بشه ). و حرفایی که  سوال میزنه حرفای منطقی باشه. ( به مدت حداقل 45 دقیقه ). قول میدم خودت طرفدار این روش بشی(.ضمنا در این روش برای این که  سوال منطقی حرف بزنه از جدول خطا های شناختی  که تو همین جا میتونی پیدا کنی استفاده کن. ). این قدر سوال و جواب باید تکرار بشه که خودت توجیه بشی . پس تا توجیه نشدی باید ادامه بدی.